piątek, 13 lutego 2009

Paterson Orbital dla wielkoformatowców....


Idąc za radą jednego z Komentatorów, zakupiłem do wywoływania fiszek 4x5 Paterson Orbital i jestem szczęśliwy...:) Skróciłem czas wołania 4. fiszek o prawie trzykrotnie :)

Urządzenie jest prawie idealne. Wołać można jednocześnie cztery fiszki 4x5 cala, dwie 5x7 cala i jedną 8x10 cala!! :) i to
w ok. 250ml płynu- wypas.

Jednak - jak powiedział bezrobotny ojciec dziewięciorga dzieci dobierając sie do swojej żony wieczorkiem: "Nie ma takiej rzeczy, której nie można zrobić lepiej..." :)

Tak samo i tutaj przyda się przyszłym użytkownikom trochę ulepszeń, które sam przećwiczyłem.

1. Spód tego koreksu jest gładki jak stół i po wylaniu wywoływacza - fiszki naturalna siłą rzeczy, przyklejają się do spodu... ja w ten sposób musiałem pięknie płukać ponownie pierwsze cztery wołane fiszki...:) A wystarczy podkleić w rogach fiszek na spodzie koreksu silikonowe łezki z Ikea, które znalazłem u siebie na szafach... chroniące drewno przed obiciem szklanych drzwiczek.

2. Można też po prostu gorącym gwoździem porobić w spodzie wyżłobienia, ale to masakruje całość.

3. Mieszać należy w rękach a nie na specjalnej podstawce, bo niestety trący o siebie plastik stanowi zbytni opór i trudno wymierzyć siłę w rękach. Robiąc to w dłoniach mamy pełną kontrolę.

4. Wylewać należy dość energicznym ruchem, co dodatkowo spowoduje lepsze wydobycie się płynu spod fiszek.
I to wszystko. Urządzenie jest naprawdę świetnym rozwiązaniem. Załadowane w ciemności 4 fiszki wołamy już potem jak w normalnym koreksie. Bajka.
Trudno niestety to kupić na eBay. W Polsce nie do dostania. Ja miałem szczęście. W godzinę po moim ogłoszeniu na LargeFormat zgłosił sie do mnie ktoś z Londynu. Całość wyszła mnie 35 funtów i za tydzień miałem to w domu.





PS
Sprawdziłem rachunek, zapłaciłem 35 funtów jednak, a nie ja napisałem pierwotnie 60... :)

.

6 komentarzy:

Apate pisze...

Cóż, nowoczesne rozwiązanie :)
Ja pozostałem przy metalu...
http://apate.livenet.pl/galeria/categories.php?cat_id=34&sessionid=988429ec2ca337042dc524f9e7947104

Pawel pisze...

No fajnie ze ci się udało kupić, fakt na LFF jest czasem sporo okazji.
Ciekawi mnie czy zmniejszy ci się ilość ew uszkodzeń na szitkach.

Rozumiem ze problemów z nierownym wywoływaniem nie masz?

iczek pisze...

Paweł - jak na razie nie... , ale staralem sie dobrze mieszac...

void pisze...

Apate: Gdzie wyśledziłeś odpowiedni pojemnik?

Apate pisze...

Void:
Zamówiłem w punkcie gdzie robią szklane akwaria :)

Piotr pisze...

bardzo tanio mozna wykonac koreks 4x5 adaptujac zwykly koreks krokus 800. postaram sie zamiescic opis. pozdrawiam :)